Wyniki przetargów/konkursów
|
Termin składania ofert: 01-03-2012, godz. 09:00
Wykonanie projektu budowlano - wykonawczego przebudowy obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 4103S nad potokiem Studzionka w miejscowości Studzionka o Nr JNI 01024805 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 r.
|
Wynik postępowania przetargowego/konkursowego
|
Pszczyna, dnia 13.03.2012r.
PZD.DT.272.1.5.2012
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA:
„Wykonanie projektu budowlano - wykonawczego przebudowy obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 4103S nad potokiem Studzionka w miejscowości Studzionka o Nr JNI 01024805 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 r.”
ZAMAWIAJĄCY:
Powiatowy Zarząd Dróg w Pszczynie
ul. Chopina 4
43-200 Pszczyna
Uprzejmie zawiadamia, że w dniu 13 marca 2012 r. wybrał ofertę Pana:
Grzegorza Buganik
Ul. Kochanowskiego 5c/5
68-100 Żagań
Cena oferty: 23.616,00 zł.
Uzasadnienie wybory oferty: Oferta Pana Grzegorza Buganik, ul. Kochanowskiego 5c/5, 68-100 Żagań spełniła wszystkie wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, ponadto przedłożona przez Wykonawcę oferta zawierała najkorzystniejszą cenę.
Umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie zawarta po upływie 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty tj. po 19.03.2012r.
Wykonawcy spełniający warunki:
1. Centrum Inżynierii Lądowej TENSOR Arkadiusz Dróźdż, ul. Żegiestowska 3, 50-542 Wrocław, liczba pkt w kryterium cena – 29,54
2. Biuro Projektowe asx-bud Sławomir Żołyński, Pl. Mickiewicza 1, 47-420 Kuźnia Raciborska liczba pkt w kryterium cena – 67,84
3. Biuro projektowe TOKBUD, oś A. Biernackiego 94, 44-370 Pszów, liczba pkt w kryterium cena – 73,85
4. Biuro projektów konstrukcyjnych BPK Antoni Mazera, ul. Gimnazjalna 37, 37-200 Przeworsk liczba pkt w kryterium cena – 72,73
5. Grzegorz Buganik, ul. Kochanowskiego 5c/5, 68-100 Żagań, liczba pkt w kryterium cena – 100,00
6. Zakład Projektowania, Usług i Realizacji Robót Inżynieryjnych MOST, ul. Sikorskiego 18/35, 40-282 Katowice liczba pkt w kryterium cena – 83,48
7. TARCOPOL Sp. z o.o. Oddział Wrocław TMP Consulting, ul. Stanisławowska 27, 54-611 Wrocław liczba pkt w kryterium cena – 55,68
8. EM PROJEKT Sp. z o.o., ul. Wita Stwosza 7, 40-040 Katowice liczba pkt w kryterium cena – 55,65
9. Biuro Konstrukcyjne REJPROJEKT, ul. Siołkowa 336, 33-330 Grybów liczba pkt w kryterium cena – 70,07
10. Pracownia projektowania i diagnostyki budowli inżynierskich MOSTOPROJEKT KATOWICE, mgr inż. Marcin Czech, ul. Słupska 12/68 40-715 Katowice liczba pkt w kryterium cena – 57,31
11. ALBIS Biuro Budowlane mgr inz Maciej Biegun, ul. Ogrodowa 1441, 34-381 Radziechowy liczba pkt w kryterium cena – 79,34
12. PROMOST WROCŁAW Spółka z ograniczona odpowiedzialnością Spółka komandytowa, ul. B. Prusa 9/304 50-319 Wrocław liczba pkt w kryterium cena – 50,63
13. Konsorcjum firm: Lider- KLOTOIDA Bajor, Zygmunt Sp.j oraz Partner – Pracownia Inżynierska KLOTOIDA Sp. z o.o., ul. Bochenka 16a, 30-693 Kraków liczba pkt w kryterium cena – 52,75
14. PYLON Sp. z o.o., ul. Astrów 10, 40-045 Katowice liczba pkt w kryterium cena – 48,12
15. Usługi projektowe PRO-ZAT mgr inż. Andrzej Zaniat, ul. Ogrodowa 35, 43-360 Bystra liczba pkt w kryterium cena – 49,87
16. PROMOST – WISŁA Sp. z o.o., ul. Radosna 8a, 43-460 Wisła liczba pkt w kryterium cena – 43,64
17. Firma Inżynierska STRUKTURA mgr inż. Radosław Suwaj, ul. Dol. Miętusiej 3/177, 43-316 Bielsko-Biała liczba pkt w kryterium cena – 60,57
18. DMK Inżynieria Sp. z o.o., ul. Kościuszki 64/7, 44-200 Rybnik liczba pkt w kryterium cena – 64,43
19. Pracownia Projektowa MOSTOPOL Sp. z o.o., ul. Jagiełły 39, 46-020 Czarnowąsy liczba pkt w kryterium cena – 49,23
Wykonawcy, których oferty zostały odrzucone i wykonawca wykluczony
1. Biuro inżynierskie CONCEPT Mariusz Kowal, ul. Jasna 31B, 44-122 Gliwice
|
|
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.pzd.powiat.pszczyna.pl
________________________________________
Pszczyna: Wykonanie projektu budowlano - wykonawczego przebudowy obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 4103S nad potokiem Studzionka w miejscowości Studzionka o Nr JNI 01024805 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 r.
Numer ogłoszenia: 53614 - 2012; data zamieszczenia: 22.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Pszczynie , ul. Chopina 4, 43-200 Pszczyna, woj. śląskie, tel. (032) 212-80-68, faks (032) 212-80-69.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd.powiat.pszczyna.pl
• Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie projektu budowlano - wykonawczego przebudowy obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 4103S nad potokiem Studzionka w miejscowości Studzionka o Nr JNI 01024805 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje : Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 4103S nad potokiem Studzionka w miejscowości Studzionka o Nr JNI 01024805 uszkodzonego podczas powodzi w 2010 r. zakres opracowania projektowo - kosztorysowego obejmuje: a) pozyskanie podkładów mapowych w zakresie niezbędnym do zrealizowania zamówienia, b) uzyskanie wypisu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub prawomocnej decyzji o warunkach lokalizacji celu publicznego, o której mowa w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717) - jeśli jest wymagane, c) sporządzenie projektów budowlanych - wykonawczych (obejmujących wszystkie branże), opracowanych zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i spełniającego wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1133) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. nr 202, poz. 2072)- w ilości 5 egzemplarzy, d) sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przez którą należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań niezbędnych do określania standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. nr 202, poz. 2072) - w ilości 2 egzemplarzy, e) sporządzenie przedmiarów robót, przez które należy rozumieć opracowania zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych. Przedmiary muszą uwzględniać wymagania określone w § od 6 do 10 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. nr 202, poz. 2072) - w ilości 2 egzemplarzy, f) sporządzenie kosztorysów inwestorskich, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004r. Nr 130 poz 1389), - w ilości 4 egzemplarzy, g) sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), h) opracowanie operatu wodno prawnego wraz z uzyskaniem pozwolenia wodno prawnego, i) opracowanie projektu docelowej organizacji ruchu wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, j) wykonanie badań geologicznych gruntu dla projektowanego obiektu w niezbędnym zakresie, k) opracowanie projektu rozbiórki istniejącego obiektu wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, l) opracowanie projektu organizacji ruchu na czas robót (projekt uwzględniający zamkniecie drogi na czas robót i objazd drogami publicznymi) wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, m) uzyskanie wszystkich wymaganych warunków, dokumentów, uzgodnień, opinii, niezbędnych do otrzymania pozwolenia na budowę , do złożenia właściwemu organowi administracji architektoniczno - budowlanej w celu uzyskania możliwości realizacji robót, w tym wymagane opinie i uzgodnienia z właścicielami gruntów, opracowania przekładek urządzeń obcych jeżeli takie wymogi zaistnieją (uzgodnienia właścicieli tych urządzeń), n) ponadto po 1 egzemplarzu w/w dokumentacji na nośniku elektronicznym - wersja elektroniczna całej dokumentacji wg wytycznych Rozporządzenia Rady Ministrów z 11.10.2005r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych w załączniku nr 2 (Dz.U. z 2005r. nr 212 poz.1766)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.23.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
• Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca musi mieć do dyspozycji osoby legitymujące się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi w ofercie co najmniej jedną osobę z uprawnieniami projektowymi konstrukcyjno-budowlanymi bez ograniczeń lub z uprawnieniami mostowymi bez ograniczeń. Należy dołączyć do oferty dokumenty stwierdzające że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. o Spełnienie ww warunków będzie dokonane na podstawie treści wymaganych dokumentów, o których mowa poniżej, na zasadzie spełnia lub nie spełnia warunków
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy wykażą, że wykonali w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwa zamówienia dotyczące opracowania projektu przebudowy, budowy lub remontu obiektów mostowych o rozpiętości przęsła minimum 10m oraz dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie. Spełnienie ww warunków będzie dokonane na podstawie treści wymaganych dokumentów, o których mowa poniżej, na zasadzie spełnia lub nie spełnia warunków
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca musi mieć do dyspozycji osoby legitymujące się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi w ofercie co najmniej jedną osobę z uprawnieniami projektowymi konstrukcyjno-budowlanymi bez ograniczeń lub z uprawnieniami mostowymi bez ograniczeń. Należy dołączyć do oferty dokumenty stwierdzające że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Spełnienie ww warunków będzie dokonane na podstawie treści wymaganych dokumentów, o których mowa poniżej, na zasadzie spełnia lub nie spełnia warunków
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
• III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
• wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
• wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
• oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
• III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
• aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
• wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
• III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
• nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
18.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 18.2.1. ZMIANY OGÓLNE Możliwa jest: a) zmiana adresu/siedziby Zamawiającego/Wykonawcy, b) zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego/Wykonawcy, c) zmiana w kolejności i terminach wykonywania robót, d) zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki zaistniałej w umowie. 18.2.2. ZMIANY RZUTUJĄCE NA TERMIN WYKONANIA UMOWY A. Możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeśli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego: a) przekazanie odpowiednich dokumentów. B. Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualnie wstrzymanie/wznowienie robót, ze względu na: a) oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie, decyzje administracyjne (opóźnienie spowodowane przez władze), b) przedłużenie procedury przetargowej, c) uwarunkowania społeczne (protesty, listy, petycje, itp.), d) konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości, e) zmiany stanu prawnego, f) niesprzyjające warunki atmosferyczne, g) działania sił natury uznane za stan klęski żywiołowej. C Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 18.2.3. ZMIANY RZUTUJĄCE NA WYNAGRODZENIE Możliwa jest zmiana postanowień umowy w związku: a) ze zmianą stawki podatku od towarów i usług (VAT), b) z obniżeniem kosztu wykonania robót, a tym samym wynagrodzenia Wykonawcy, c) z rezygnacją z części robót, 18.3. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 18.3.1. Sposób inicjowania zmian: a) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, b) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, 18.3.2. Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). 18.3.3. W rezultacie dokonania czynności opisanych w punkcie 1 może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotuje Zamawiający.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzd.powiat.pszczyna.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pzd.powiat.pszczyna.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego tj. w Pszczynie przy ul. Chopina 4, sekretariat (I piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
|
|